info@fanchem.ir   |    02166565700   |   آدرس دفتر مرکزی : تهران,ستارخان,کوثر سوم,پلاک24   |    کارخانه شماره 1 : شمس آباد تهران  |    کارخانه شماره 2: شکوهیه قم

کاربرد و اطلاعات استئارات سدیم

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
سدیم استئارات

استئارات سدیم نمک سدیم اسید استئاریک است. این جامد سفید رایج ترین صابون است که در بسیاری از انواع دئودورانت ها جامد، لاستیک، رنگ های لاتکس و جوهر یافت می شود و از طرفی جزئی از برخی افزودنی های مواد غذایی و طعم دهنده غذا است.

کاربرد و اطلاعات استئارات سدیم

استئارات سدیم نمک سدیم اسید استئاریک است. این جامد سفید رایج ترین صابون است.، که در بسیاری از انواع دئودورانتها جامد، لاستیک، رنگ های لاتکس، و جوهر یافت می شود و از طرفی جزئی از برخی افزودنی های مواد غذایی و طعم دهنده غذا است.

از این ماده در فرمولاسیون ابتدایی انواع چربی گیرها استفاده می شود.

کاربرد

استئارات سدیم دارای دو بخش آبدوست و آبگریز است. این دو اجزای شیمیایی مختلف را وادار به تشکیل micelles، که در حال حاضر بیرون سر آبدوست و آبگریز(هیدروکربن) خود را داخل، ارائه یک محیط لیپوفیل برای ترکیبات آبگریز است.

همچنین در صنعت داروسازی به عنوان یک سورفاکتانت برای کمک به حلالیت ترکیبات آبگریز در تولید اسفنج های مختلف دهان استفاده می شود.

استئارات سدیم به عنوان یک جزء اصلی از صابون پس از صابون از روغن و چربی تولید می شود. درصد استئارات سدیم بستگی به چربی مواد تشکیل دهنده می باشد. پیه نهنگ وغیره که برای شمع سازی بکار میرود است به خصوص در محتوای اسید استئاریک(تری گلیسرید)، در حالی که اکثر چربی تنها حاوی چند درصد است.

 استئارات سدیم یک ماده بسیار کاربردی در فرمولاسیونهای آرایشی است. این ماده می تواند به عنوان امولسیون کننده در تثبیت لوسیون ، باعث غلیظ تر شدن محصول و ایجاد احساس و ظاهر خامه مانند شود. استئارات سدیم از ترکیبات عمده صابون های فلزی است. در دئودورانت محصول آن است که توانایی منحصر به فرد به شکل یک ژل با مواد دیگر مانند پروپیلن گلیکول، گلیسرین، و پروپان است. این ژل را می دهد دئودورانت چوب ساختار پایه آن است، به طوری که می توان آن را به درستی در شیوه مصرف کنندگان انتظار می رود استفاده شده است.

 استئارات سدیم، یک ترکیب است که نقش کلیدی به‌طور مثال در بعضی از پاک کننده های پوست دارد. این ماده از ترکیب اسید استئاریک با اب قلیایی تولید می شود.

استئارات سدیم هم مانند بسیاری از صابون ها از چربی و فلز قلیایی تشکیل شده. استئارات سدیم یک نوع از سورفکتانت است که سورفکتانت ها از دو بخش ساخته اند; یک سر هیدروفیل(آبدوست) و یک سر هیدروفوب(آبگریز).

زمانی که این مولکول ها در محیط های شامل فاز آبی و آلی قرار میگیرند از سر آبدوست خود به فاز آبی و از سر آبگریز به مولکول های چربی متصل میشوند که فرآیند باعث حل شدن چربی در آب یا آب در چربی می شود.[منبع: شرکت مارشال کاوندیش].

صابون سدیم معمولا احساس سخت به لمس، حتی اگر آنها به آسانی در آب حل [منبع: هولمن].

 استئارات سدیم تنها ماده مورد استفاده در صابون نمی باشد. در طول این سالها، سازندگان صابون به تدریج عطرها، مرطوب کننده ها و رنگ ها را به مخلوط اضافه شده است. علاوه بر این، استئارات سدیم تنها سورفاکتانت خارج وجود دارد نمی باشد. است، با این حال، سورفاکتانت نسبتا خفیف است و کمتر احتمال دارد که نسبت به برخی دیگر باعث ناراحتی [منبع: طب].

 

استئارات سدیم نمک سدیم اسید استئاریک است. این پودر سفید رنگ  در صابون، مواد آرایشی رنگی، دئودورانتها و محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

استئارات سدیم نمک سدیم اسید استئاریک است. این پودر سفید رنگ  در صابون، مواد آرایشی رنگی، دئودورانتها و محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

استئارات سدیم برای تثبیت امولسیون نیز به کار می رود ، که بدان معنی است که آنها را مانع از جدا شدن به روغن و آب مبتنی بر اجزاء است.

در شامپوها و سایر محصولات فوم، استئارات سدیم کمک می کند به ایجاد حالت لوکس کف ضخیم .

 همواره از استئارات سدیم در سراسر طیف صابون های دست ساز برای برقراری ثبات در آن و ضخیم شدن خواص و توانایی  آن استفاده می شود . 

 کاربردها: استئارات سدیم است، عامل emulsifying، سورفکتانت و یک عامل ضد آب است. این ترکیب اصلی در صابون، دئودورانتها جامد و برخی از صابون رختشویی است. همچنین در محصولات مراقبت از بدن دیگر مانند لوازم آرایشی، محصولات مو، خمیر دندان، رایحه، و شیاف گلیسیرین استفاده می شود. در مواد آرایشی می توان آن را در ریمل مژه و ابرو، رژ لب، رژ خط چشم، blushes، بنیادها و پودر صورت یافت می شود. آیتم های دیگر که در آن استئارات سدیم استفاده می شود عبارتند از: جوهر، رنگ لاتکس، لاستیک و شتاب دهنده است. این است که به چیزی که برای خوش مزه کردن ود معطر کردن بکار می رود مواد غذایی و افزودنی های مواد غذایی نیز اضافه شده است.

 

✅ برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

❌ کپی مطالب،نمودارها،تصاویر و … صرفا با درج منبع بلامانع است .