info@fanchem.ir   |    02166565700   |   آدرس دفتر مرکزی : تهران,ستارخان,کوثر سوم,پلاک24   |    کارخانه شماره 1 : شمس آباد تهران  |    کارخانه شماره 2: شکوهیه قم

تولید کمک فرآیند(کوپلینگ ایجنت) تخصصی صنایع کاغذ سنگی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
کمک فرآیند

شرکت دانش بنیان فن آوران شیمی موفق به تولید کمک فرآیند تخصصی (کوپلینگ ایجنت) صنایع کاغذ سنگی به‌نام پلی تیو 102 در کشور شد.

‌ ‌

به گزارش روابط عمومی شرکت فن آوران شیمی؛ کاغذ سنگی (کاغذ کربنات کلسیم)از جمله محصولی است که در کشورمان تولید شده و دارای مزیت های قابل توجهی است که از آن جمله می توان به مقاومت و دوام مناسب در برابر آب و روغن و آسیب پذیر نبودن در برابر کشش و پارگی، آسیب حشرات و جوندگان، تغییرات دمای محیط و شعله ور شدن اشاره کرد.

فن آوران شیمی

علی حسن پور رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان فن آوران شیمی؛ با اعلام این که بخش تحقیق و توسعه شرکت فن آوران شیمی موفق به تولید کمک فرآیند تخصصی صنایع کاغذ سنگی شده است گفت: کیفیت تولیدی این محصول توسط این شرکت قابل رقابت با کشورهای اروپایی است.

به گفته حسن پور، با توجه به پیشرفت های حاصل در صنعت کاغذ سنگی و چشم انداز توسعه ای این صنعت در آینده، محصولات کاغذ محور و از جمله صنایع بسته بندی، شرکت فن آوران شیمی در راستای کمک به ارتقای کیفیت این محصولات وارد عمل شده تا بتواند گامی موثر در جهت بهبود کیفیت کاغذهای سنگی بردارد.

وی با تاکید بر تطابق کیفیت پلی تیو 102 با نمونه های اروپایی افزود؛ کمک فرآیند تولید شده در بهبود خواص فرآیند پذیری و محصول نهایی کاغذ سنگی نقشی حیاتی دارد؛ که این کوپلینگ ایجنت همگنی و کیفیت یکنواختی در محصول نهایی(کاغذ سنگی) را تقویت کرده و به نوبه خود در حمایت از محیط زیست نقش قابل توجهی دارد.

‌ ‌

کاغذ سنگی

‌ ‌

گفتنی ست که برای تولید این قبیل کاغذ از سنگ به قطع درختان نیازی نیست. مواد اولیه برای تولید این کاغذ کربنات کلسیم است، که کشورمان ایران دارای منابع بسیار بزرگی از این ماده است. در فرآیند تولید کاغذ سنگی از آب استفاده نمی شود. در حالیکه برای تولید کاغذ های سلولزی آب زیادی مصرف می شود.

میزان مصرف 2 تا 3 درصدی این پلی تیو 102 در فرمولاسیون تولید کاغذ سنگی، علاوه بر کارایی ادتیو، قیمت تمام شده محصول را نیز در مقایسه با سایر کوپلینگ ایجنت ها پایین می آورد.