info@fanchem.ir   |    02166565700   |   آدرس دفتر مرکزی : تهران,ستارخان,کوثر سوم,پلاک24   |    کارخانه شماره 1 : شمس آباد تهران  |    کارخانه شماره 2: شکوهیه قم

اثر افزودن استئارات کلسیم بر خواص پلی اتیلن با چگالی کم

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
calcium stearate 250x250 1 فن آوران شیمی

اکثر پلیمر ها از جمله پلی الفین ها در برابر عوامل گوناگون محیطی نظیر نور، رطوبت، دما، ماکرو و میکرو ارگانیسم ها دستخوش تخریب می شوند که سبب به وجود آمدن محصولات غیر دوست دار محیط زیست می گردند . تعدد این عوامل کنترل تخریب آن ها را امری ناممکن ساخته است. به همین منظور مطالعات بسیاری بر روی سیستم های پلیمری زیست تخریب پذیر انجام شده است .

دسته ای از مطالعات به اضافه کردن جزئی زیست تخریب پذیر (مانند نشاسته به عنوان یک پلیمر طبیعی ) اشاره کرده اند که سبب می شود پلیمرهای مد نظر در گروه پلیمرها با قابلیت تخریب زیستی قرار گیرند.
از آنجا که زنجیره های هیدروکربنی بسیار مقاوم در برابر تخریب زیستی هستند، آنزیم ها قادر به شکستن ساختار آن ها نیستند اما چنانچه وزن مولکولی پلیمرها کم شود و گروه های کربونیل (آب دوست) بیشتر شوند ، زیست تخریب پذیر خواهد شد.
استفاده از کلسیم استئارات به عنوان آغازگر فرایند اکسیداسیون پلیمر می تواند موجب شکسته شدن زنجیره اصلی پلیمر و کاهش وزن مولکولی و تشکیل گروه های آب دوست شده و تخریب زیستی را تسریع می نماید.
علاوه برآن ماده فلزی و غیر سمی استئارات کلسیم به عنوان روان کننده و عامل کاهش دهنده ی اصطحکاک ذرات و کمک فرایند و خنثی کننده ی اسید شناخته می شود.

در بررسی اثر کلسیم استئارات در آمیزه LDPE/PCL نتایج به دست آمده که آمیزه با درصد LDPE در بازه 100-50 درصد با نقش روان کنندگی خود ظاهر شده و موجب افزایش ناچیز شاخص جریان مذاب می گردد. در حالی که مقدار این شاخص در درصدهایی با مقدار PCL بیشتر به دلیل اکسید شدن و تخریب این پلیمر توسط کلسیم استئارات کاهش یافته است.
علاوه بر آن  تخریب زیستی در آمیزه 0.3/25/75 ((LDPE/PCL/Cast2 به علت اثر کلسیم استئارات در شبکه ای شدن زنجیره های پلیمری که منجر به سختی بیشتر آمیزه می شود بسیار کند پیش رفته است. در حالی که کلسیم استئارات  تخریب زیستی آمیزه 50/50 و 75/25 را تسریع می بخشد.

ref: Investigation of the effect of addition of calcium stearate on the properties of low-density polyethylene/poly(e-caprolactone) blends

برای خرید  استئارات کلسیم FSC3014، استئارات کلسیم KSC3020، استئارات کلسیم KSC3016، استئارات کلسیم FSC3014SFو یا دریافت مشاوره با شماره ۶۶۵۶۵۷۰۰ داخلی 101 الی 104 تماس حاصل نمایید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر محصول وارد لینک شوید.