info@fanchem.ir   |    02166565700   |   آدرس دفتر مرکزی : تهران,ستارخان,کوثر سوم,پلاک24   |    کارخانه شماره 1 : شمس آباد تهران  |    کارخانه شماره 2: شکوهیه قم

پرکننده ها

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
132244224 فن آوران شیمی

پرکننده ها

پرکننده ها همانطور که از اسم فیلر و یا پرکننده بر می آید، با پرکنندگی به دلیل ارزان بودن، سبب کاهش قیمت محصول نهایی می شود. در سراسر جهان سالانه بیش از 53 میلیون تن در صنایع مختلف از قبیل کاغذ، پلاستیک ها، الاستومرها و رابرها، چسب و رنگ ها مورد مصرف قرار می گیرد. بنابراین فیلرها یکی از مهم ترین مواد افزودنی در صنایع مختلف به شمار می آیند. اگرچه فیلرها عمدتا با هدف کاهش قیمت مورد استفاده قرار می گیرند، اما بر روی پارامترهای موثر در حین فرآیندپذیری و همچنین خواص فنی محصول نهایی نیز تاثیر می گذارند. بنابراین نقش فیلرهای عاملدار (Functional Fillers) مهم تلقی شده و برروی خواص و رفتار پلیمر نهایی از قبیل ژل شدگی در حین فرآیندپذیری، گشتاور و فشار در اکستروژن، پایداری حرارتی و رنگ محصول، پدیده Plate-out، میزان خروجی، جمع شدگی و یا Shrinkage، رفتار محصول نهایی در انتقال حرارت و انبساط و انقباض آن، خواص سطحی، شفافیت و همچنین رفتار محصول در شرایط جوی تاثیرگذار خواهد بود.

Chalk ویا همان کلسیم کربنات رسوبی یکی از پرمصرف ترین فیلرها در صنایع مختلف می باشد که به شکل های معدنی کلسیت (Calcite) و آراگونیت (Aragonite) یافت می شود. این دسته از کلسیم کربنات در ریزترین اندازه در حد نانو ذرات قابل استفاده می باشند. یکی ازپر مصرف ترین فیلرهای عاملدار، کلسیم کربنات پوشش داده شده با اسید استئاریک  است که در پروفیل های درب و پنجره با میانگین اندازه ذرات حدود 1 میکرون مورد استفاده قرار می گیرد. کمبود میزان استئاریک اسید پوشش داده شده بر سطح کلسیم کربنات، احتمال جذب رطوبت ذرات در انبارداری و همچنین تجمع بیشتر و اگلومره شده ذرات در حین فرآیندپذیری را افزایش خواهد داد.

کلسیم کربنات به دلایل مختلفی از قبیل کاهش کشش سطحی، پخش و wetting بهتر ذرات  درون مذاب پلیمری، کاهش جذب رطوبت و کمک فرآیندها، کاهش اصطکاک و بهبود جریان پذیری مذاب پلیمری از جمله فیلرهای انتخابی می باشد. اشکال زیر تاثیر میزان کلسیم کربنات غیر رسوبی بر شرایط فرآیندی و خواص نهایی را نشان می دهد. مدت زمان لازم برای Fusion، گشتاور و فشار دستگاه تحت تاثیر میزان کلسیم کربنات  موجود در فرمولاسیون می باشد.

132244224 فن آوران شیمی

132244224 1 فن آوران شیمی 132244224 2 فن آوران شیمی

132244224 3 فن آوران شیمی

132244224 4 فن آوران شیمی

برای خرید لوبریکنت و یا دریافت مشاوره با شماره ۶۶۵۶۵۷۰۰ داخلی 101 الی 104 تماس حاصل نمایید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر محصول وارد لینک شوید.