info@fanchem.ir   |    02166565700   |   آدرس دفتر مرکزی : تهران,ستارخان,کوثر سوم,پلاک24   |    کارخانه شماره 1 : شمس آباد تهران  |    کارخانه شماره 2: شکوهیه قم

سازگارکننده کاغذ سنگی، کوپلینگ ایجنت پلیتیو102

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
کاغذ سنگی

با پیشرفت روز افزون علم و جایگزین شدن محصولات قابل بازیافت، صنعت کاغذ سازی نیز همسو با این جریان به تولید کاغذهای زیست تخریب پذیر و دوستدار محیط زیست تحت عنوان کاغذ سنگی(کاغذ صنعتی،کاغذ معدنی، کاغذ سنگ مرمر، کاغذ معدنی غنی شده) روی آورده است.

شرکت فن آوران شیمی با تولید کوپلینگ ایجنت (عامل جفت کننده -coupling agent) به کمک تولید کنندگان داخلی کاغذ سنگی آمده تا با دانش فنی و علم روز دنیا کوپلینگ اینجنت مورد نیاز این صنعت را تحت عنوان پلیتیو102 تامین کند.

کاغذ سنگی

داستان کاغذ سنگی نه از جنگل های پرباران شروع شده  و نه از درختان تنومند سر به فلک کشیده بلکه از ضایعات سنگ های مرمر و معادن کربنات کلسیم سرچشمه گرفته و با حفظ درختان و هزاران لیتر آب ادامه پیدا کرده، و با تجزیه نوری در نور خورشید و برگشت به طبیعت خاتمه می‌یابد.

در تولید کاغذ سنگی بجای درخت از کربنات کلسیم و بجای آب از HDPE(رزین بیو پلی اتیلن) به عنوان چسباننده استفاده می‌شود که به ازای تولید یک تن کاغذ سنگی 20 درخت و 60 هزار لیتر آب از نابودی نجات داده می‌شود.

کوپلینگ ایجنت تولیدی فن آوران شیمی که به نام پلیتیو102 در بین صنعت‌گران کاغذ سنگی مشهور است با بهبود خواص فرآیند پذیری و ایجاد یک‌نواختی محصول نهایی به کمک تولیدات دوستدار محیط زیست آمده است.

به دلیل رنگ سفید کربنات کلسیم در این صنعت از سفید کننده های مرسوم و اسید در کاغذ سازی استفاده نمی‌شود درنتیجه این محصول به راحتی جز محصولات سازگار با محیط زیست قرار می‌گیرد.

کاغذهای سنگی در برابر حشرات و جویده شدن توسط جانوران مقاوم بوده و دافع رطوبت و چربی هستند.
عدم جذب آب باتوجه به صنعتی که کاغذ در آن به‌کار می‌رود می‌تواند یک مزیت یا یک عیب به حساب آید، مثلا در تولید کاغذهای بهداشتی همچون دستمال کاغذی که نیاز به جذب آب دارند عدم جذب آب یک مشکل به حساب می‌آید اما در دیگر صنایع این ویژگی یک مزیت بزرگ به حساب تلقی می‌شود، برای تهیه کیسه های سیمان از 5 لایه کاغذ و یک لایه پلی اتیلن جهت جلوگیری از ورود آب استفاده میشود حال آن‌که کاغذ سنگی به ذات دارای پلی اتیلن است و به راحتی میتواند در این صنعت جایگزین فرآیند سخت تولید این کیسه‌ها شود.

سطح صاف، رنگ سفید، قیمت و الاستیسیته مناسب همگی باعث استفاده گسترده کاغذهای سنگی در صنعت چاپ و بسته بندی شدند.

با ورود کاغذ سنگی به این صنعت استفاده از مرکب چاپ رو به کاهش گذاشت و کیفیت چاپ افزایش پیدا کرد همینطور کاهش زمان خشک شدن چاپ کاغذهای سنگی باعث صرفه جویی در هزینه، مکان خشک کردن کاغذها و توان نیرو انسانی شد، علاوه بر آن سطح صاف و نرم‌تر کاغذ سنگی چاپ خانه ها را از روکش سلفون و لمینیت رهایی بخشید. تنها باید توجه داشت این کاغذها به دلیل تخریب در اثر گرما و نور خورشید مناسب برای فرآیند چاپ با دما بالا، چاپ‌گرهای لیزری و چاپ‌گرهایی که از نور UV استفاده می‌کنند نیستند.

کوپلینگ ایجنت

برای خرید پلیتیو102 و یا دریافت مشاوره با شماره ۶۶۵۶۵۷۰۰ داخلی 101 الی 104 تماس حاصل نمایید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر محصول وارد لینک شوید.