info@fanchem.ir   |    02166565700   |   آدرس دفتر مرکزی : تهران,ستارخان,کوثر سوم,پلاک24   |    کارخانه شماره 1 : شمس آباد تهران  |    کارخانه شماره 2: شکوهیه قم

اهمیت اندازه ذرات استئارات کلسیم در صنایع

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
014sf فن آوران شیمی

اهمیت اندازه ذرات استئارات کلسیم در صنایع

بخش کثیری از افزودنی های پلیمری حالت فیزیکی جامد دارند که به فرم ها و شکل های گوناگون پودر،
گرانول، شکری (prill) ، پرک (flake) و عدسی (pastille) تولید می گردند.mesh-ca-st

یکی از پرکاربردترین این افزودنی ها به ویژه در صنعت پلیمر و پلاستیک استئارات های فلزی هستند که تنوع در فرم فیزیکی آن ها،تحت تاثیر فرایند تولید می باشد و ویژگی ها و مزایای خاصی برای استفاده در صنایع مختلف را به هر یک می دهد.

از متداول ترین و قدیمی ترین شکل این افزودنی ها، فرم پودری آنهاست که با توجه به اندازه ذرات و دانسیته به چهار دسته مش بندی درشت ، متوسط، ریز و خیلی ریز تقسیم می گردند.
علاوه بر اندازه ذرات، پراکندگی آن ها (particle size distribution) نیز بر روی خواص جریان و دانسیته اثر گذار است به طوری که مورفولوژی همگون به همراه پارامتر کروی بودن ذرات، نرخ جریان و دانسیته ظاهری بالاتر را نتیجه می دهد.

استئارات کلسیمFSC3014 از جمله استئارات های فلزی پر کاربرد می باشد که نقش روان کننده، جدایی از قالب در فرایند تزریق و اکستروژن و بهبود فرایند پذیری پلی الفین ها را دارد. در صنعت پلاستیک نیز عامل محافظ رنگ، شفایت و پایداری می باشد. در صنایع مواد غذایی و آرایشی بهداشتی استئارات کلسیم نقش عامل روان کننده و عامل ضد انعقاد و چسبندگی و افزایش مقاومت این محصولات را ایفا میکند و در صنعت ساختمان سازی یک عامل آبگریز می باشد.

در کاغذ سازی نیز این استئارات سبب بهبود قابلیت چاپ و انعطاف پذیری کاغذ و مقوا و جلوگیری از ترک خوردگی و شکنندگی و در نتیجه افزایش طول عمر آن ها می شود. از این بین مش بندی ریز و خیلی ریز این ماده به دلیل سطح تماس فعال بیشتر و پراکندگی و اختلاط خوب در سیستم و کمترین اثر بر روی ویستکوزیته ترموست ها، در تولید کامپاندها و ورقه های SMC/BMC و تولید پودر های آتش نشانی و عامل روان کننده در صنایع مختلف به ویژه در تولید کاغذ و مقوا و ورقه های سنباده بسیار پر کاربرد می باشد.

در حالی که استئارات های کلسیم پودری با سایز اندازه درشت تر و متوسط را می توان به عنوان روان کننده داخلی در تولید پلی استایرن، پایدار کننده حرارتی PVC استفاده نمود. به همین منظور شرکت فن آوران شیمی با در نظر گرفتن نیاز مشتریان خود در همه ی صنایع اقدام به تولید گرید های با اندازه ذرات متفاوت از این محصول نموده است که در جدول زیر پارامترهای مختلف هر گرید مشخص گشته است.

FSC3014SFKSC3016FSC3014KSC3020 
White powderWhite powderWhite powderWhite powderAppearance
150± 5 (C)150± 5 (C)150± 5 (C)160± 5 (C)Melting Point
1 max(%)1 max(%)1 max(%)1 max(%)Free Fatty Acid
8.78.7 8.7 CaO content
Passes 1000 meshPasses 800 meshPasses 140 meshPasses 120 meshParticle Size
4 max(%)4 max(%)4 max(%)5 max(%)Moisture
15152520Packing